Informacje potrzebne do wystartowania ze stroną.

Aby wystartować z pracami nad stroną fotograficzną potrzebuję:

  1. Inspiracji – czyli strony które Ci się podobają, niekoniecznie całe ale np. konkretne elementy albo zamysł danej podstrony. Nie będziemy kopiować tego 1:1, ale zainspirujemy się i postaramy stworzyć coś jeszcze fajniejszego.
  2. Czcionki – jeżeli masz swoją czcionkę którą używasz np. w materiałach reklamowych dobrze byłoby iść razem z identyfikacją wizualną na stronie www.
  3. Zakładki które chcesz aby znalazły się na stronie.
  4. Teksty – na pewno rozmawialiśmy już o tekstach na tym etapie. Potrzebuję wszystkiego czym chcesz przekonać klienta że to Ty jesteś najlepszym wyborem dla niego. Przykładem tego jak mogą wyglądać te teksty mogą być inne strony fotograficzne, jednak uważam że najlepiej aby każdy wymyślił je sam. Dobrze w tym miejscu zawrzeć już slogany i zdania „call to action”, do wykorzystania w okienkach graficznych albo przyciskach.
  5. Logotypy – oczywiście będę potrzebował również Twojego logo oraz identyfikacji wizualnej jeżeli ją posiadasz. Logo we wszystkich wersjach kolorystycznych oraz w formacie png.
  6. Zdjęcia do wypełnienia strony w wielkości 2048px po długim boku – Twoje ulubione fotografie którymi chciałabyś/chciałbyś wypełnić stronę, czyli np. zdjęcie główne na wejściu, zdjęcia bannerów, wejść na konkretne podstrony itd.
  7. Zdjęcia do portfolio – sama/sam wybierasz ilość, muszą to być jednak zdjęcia poziome, w formacie 3:2. Jeżeli masz piony do portfolio trzeba połączyć je w jeden plik właśnie poziomy w formacie 3:2, lub dodać do jednego pionowego zdjęcia białe pasy po bokach.
  8. Zdjęcia i teksty na bloga – jeżeli już decydujesz się na sekcję blogową, najlepiej na początek wypełnić ją chociaż 3 wpisami. Jeżeli mają to być tylko materiały zdjęciowe bez wpływu na seo wystarczą zdjęcia, jeżeli jednak od początku chcesz pozycjonować posty pod frazy kluczowe, fajnie byłoby przygotować teksty, w których zawrzesz właśnie te frazy. Dobre przykłady: https://dawidmazur.pl/historie/.
  9. Określenie podstawowych fraz kluczowych do pozycjonowania w google, czyli to jak chcesz być wyszukiwany przez klientów – w moim przypadku: fotograf ślubny rzeszów i naturalna fotografia ślubna.
  10. Nazwa strony i opis dla Googla – czyli to co wyświetla się po wpisaniu Twojej strony w google. Dobrze, jeżeli ten tekst zakłada już frazę kluczową. Przykład:

Rafał Mazur – Fotograf Ślubny Rzeszów – Naturalna Fotografia Ślubna, opis:  Cześć, jestem Rafał. Fotograf ślubny z Rzeszowa. Stworzę dla Was pamiątki z najpiękniejszych dni Waszego życia.